Köpinformation

Allmänt
Vi säljer fryst Kalixlöjrom via internet till privatpersoner och företag i Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella fel i informationen och förbehåller oss rätten
till prisändringar utan föregående avisering. De priser som står i butiken är dock
de som gäller.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och lämnar samtycke
till att personuppgifter registreras i vårt kundregister. Informationen kommer dock
inte att lämnas vidare till tredje part.

Kundens ansvar
Tänk på att det är viktigt att du som kund både anger korrekt adress och telefonnummer
så din order hanteras rätt. Vidare är det ett måste att du finns på plats när
försändelsen anländer.
Vi ansvarar inte för försändelser som inte kunden möter
upp och ett paket som kommer i retur ersättes inte.

Beställning
För att beställa mailar du in din order. Om du får problem är du välkommen
att ringa så hjälper vi dig. När ordern är genomförd erhålls en orderbekräftelse.

Priser
Priserna anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar 12% moms. Vi förbehåller oss
rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

Minimiorder
Vi har ingen undre gräns för hur mycket du måste beställa för. Däremot sätter
Postens maximimått en gräns för hur mycket vi kan skicka i varje försändelse.
För dig som vill beställa mer än 10kg ber vi dig kontakta oss i förväg. Vi kan
då kontrollera bästa fraktalternativet.

Kunduppgifter
För att lägga en beställning behöver vi adress, eventuell portkod samt önskar dag
för mottagande. Din e-postadress och telefonnummer behövs för att skicka
orderbekräftelse och för att kunna kontakta dig.

Leverans
Vi skickar vår löjrom i isolerade EPS-lådor och eftersom den packas djupfryst
klarar den sig över natten. Mindre order skickas med PostNord. Beställningar
skickas med antingen Expressbrev eller Expresspaket och
levereras med bud mellan 07.00 och 10.00 nästa helgfria vardag. Större order
skickar vi vanligen med Bring Frigoscandia. Undantag finns, till exempel
om du bor vid en lantbrevbärarlinje. Adressen kan inte vara en postbox utan
gatuadress krävs. Kontrollera med PostNord om du är osäker på vad som gäller
för dig. Om du vill ha varorna levererade till annan adress än din egen, till
exempel till din arbetsplats, så går det bra. Tänk på att ange eventuell portkod.

Frakt

1 låda       280 kronor inklusive utkörning.

2 lådor      560 kronor inklusive utkörning.

3 lådor      840 kronor inklusive utkörning.

4+ lådor    800-1000 kronor, hämtas på terminal.

Pall           Offereras, ungefär 1200-1600 kronor.

Paketspårning
När ordern är lagd erhålls ett e-postmeddelande som bekräftelse. Maila oss
om ni vill ha kollinumret för att kunna spåra paketet på Postens hemsida.

Önskad leveransdag
Leveransdag måste anges vid beställningen. Ange den dag du vill att
varorna ska vara framme.
Möjliga dagar för mottagande är vanligen tisdag,
onsdag, torsdag. Om ingen av dessa dagar passarmåste ni kontakta oss i
förväg. Skulle det inte gå att leverera den önskade dagen hör vi av oss
för att bestämma en annan dag som passar.

Leveranstid
Vanligtvis skickar vi paket tre dagar per vecka, mån-ons. Observera att det
tar några dagar för betalningen att komma fram, så ni bör ha lite framförhållning.
För brådskande ordrar har vi ibland möjlighet att skicka även andra veckodagar.
Kontakta oss i förväg.

Försening
Skulle din order inte gå att skicka enligt ovan och därmed bli försenad så
hör vi alltid av oss med information om beräknad leveransdag.

Betalning
Vi tar enbart emot betalning via bankbetalning. Du får då ett ordernummer
via e-post när du lagt beställningen. Du loggar sedan in på din internetbank
och anger ordernumret som referens när du betalar. Om du inte har internetbank
går det självklart även bra att betala via bankkontor, kuvertgiro och så vidare.
När betalningen kommit in på vårt konto skickas varorna. Detta alternativ tar
vanligen 2-3 dagar extra. Om inte betalning kommit inom en vecka annulleras ordern.

Våra kontonummer
Bankgiro: 514-1866

Reklamation
Om något inte är till belåtenhet kontakta vänligen vår kundtjänst.
Telefonnummer och epostadress finns under Kontakt i menyn. En skada
på paketet ska anmälas direkt till speditören vid mottagandet.

Returrätt
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan,
förutsatt att varan är oanvänd. Observera att ångerrätten inte gäller
löjrom, då denna på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.