Köpinformation

Allmänt
Botnia Löjrom AB säljer fryst Kalixlöjrom via internet till privatpersoner och företag i Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella fel i informationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. De priser som står i butiken är dock de som gäller.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och lämnar samtycke till att personuppgifter registreras i vårt kundregister. Informationen kommer dock inte att lämnas vidare till tredje part.

Kundens ansvar
Tänk på att det är viktigt att du som kund både anger rätt e-postadress och telefonnummer så din order kan aviseras rätt. Vidare är det ett måste att du finns på plats när försändelsen anländer. Botnia Löjrom AB ansvarar inte för försändelser som inte kunden möter upp och ett paket som kommer i retur ersättes inte.

Beställning
Enda sättet att köpa löjrom är via internet på vår hemsida. Om du får problem med att lägga din beställning är du välkommen att skicka e-post alternativt ringa till oss så hjälper vi dig. När ordern är genomförd erhålls en orderbekräftelse från oss.

Priser
Priserna anges i svenska kronor, SEK. Samtliga priser på hemsidan inkluderar moms. För löjrom är momsen 12%, för övriga produkter och frakt 25%. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering. Vi tar inte ut några fakturerings- eller expeditionsavgifter.

Minimiorder
Vi har ingen undre gräns för hur mycket du måste beställa för. Däremot sätter Postens maximimått en gräns för hur mycket vi kan skicka i varje försändelse. För dig som vill beställa mer än 10kg ber vi dig kontakta oss i förväg. Vi kan då kontrollera vilket fraktalternativ som är mest gynnsamt för dig.

Kunduppgifter
För att lägga en beställning måste du fylla i samtliga obligatoriska fält. Din e-postadress och telefonnummer behövs för att skicka orderbekräftelse och för att kunna kontakta dig.

Leverans
Vi skickar vår löjrom i isolerade EPS-lådor och eftersom den packas djupfryst klarar den sig över natten. Till privatpersoner och mindre företagskunder levereras varorna med Posten. Beställningar skickas med antingen Posten Expressbrev eller Expresspaket och levereras med bud senast 10.00 nästa helgfria vardag. Till företag skickar vi vanligen med DPD. Undantag finns, till exempel om du bor vid en lantbrevbärarlinje. Adressen kan inte vara en postbox utan gatuadress krävs. Kontrollera med Posten om du är osäker på vad som gäller för dig. Om du vill ha varorna levererade till annan adress än din egen, till exempel till din arbetsplats, kan du ange denna i meddelanderutan i beställningsformuläret. Tänk på att ange portkod i orderformuläret om sådan finns.

Frakt
Kostnad för frakten beror på hur mycket ordern väger.

0-1.2kg        225 kronor inklusive utkörning.

1.3-2.4kg     450 kronor inklusive utkörning.

2.5-3.6kg     675 kronor inklusive utkörning.

3.7-4.8kg     900 kronor inklusive utkörning.

4.9-10kg      1100 kronor inklusive utkörning.

I butiken ser du hur stor den totala fraktkostnaden blir när du lagt din beställning, men INNAN du betalar.

Paketspårning
När ordern är lagd erhålls ett e-postmeddelande som bekräftelse. Maila oss om ni vill ha kollinumret för att kunna spåra paketet på Postens hemsida.

Önskad leveransdag
Leveransdag måste anges i orderformuläret. Ange den dag du vill att varorna ska vara framme. Möjliga dagar för mottagande anges ovanför rutan där du anger önskad dag. Om ingen av dessa dagar passar måste ni kontakta oss i förväg. Skulle det inte gå att leverera den önskade dagen hör vi av oss för att bestämma en annan dag som passar.

Leveranstid
Vanligtvis skickar vi paket en dag per vecka, på onsdagar. En order som läggs senast tisdag klockan 20.00 skickas onsdag och är framme torsdag. För brådskande ordrar har vi ibland möjlighet att skicka även andra veckodagar. Kontakta oss i förväg.

Försening
Skulle din order inte gå att skicka enligt ovan och därmed bli försenad hör vi alltid av oss med information om beräknad leveransdag.

Betalning
Vi tar emot betalning på två olika sätt. Det ena är kortbetalning med VISA/Mastercard. Detta sätt ger kortast möjliga leveranstid. För sådan betalning tillämpas mycket hög säkerhet. När du betalar med kort sker hela transaktionsbiten direkt på vår samarbetspartner Samport's säkra server. All överföring sker krypterat (SSL) och 3-D secure ingår.

För dig som inte kan eller vill betala med kort erbjuder vi även bankbetalning. Du får då ett ordernummer via e-post när du lagt beställningen. Du loggar sedan in på din internetbank och anger ordernumret som referens när du betalar. Om du inte har internetbank går det självklart även bra att betala via bankkontor, kuvertgiro och så vidare. När betalningen kommit in på vårt konto skickas varorna. Detta alternativ tar vanligen 2-3 dagar extra. Om inte betalningen kommit in inom en vecka annulleras ordern.

Våra kontonummer
Bankgiro: 5821-3661  Plusgiro: 31 72 13-7

Reklamation
Om du är missnöjd med något kontakta vänligen vår kundtjänst. Telefonnummer och epostadress finns under Kontakt i menyn. En skada på paketet ska anmälas direkt till speditören vid mottagandet.

Returrätt
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd. Observera att ångerrätten inte gäller löjrom, då denna på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.